CV Facilitair Medewerker Locatiebeheer - Gemeente Den Haag Den Haag


Persoonsgegevens:

Geslacht: Man

Leeftijd: 59

Woonplaats: Den Haag

Kennis, opleidingen en ervaring:

Opleiding: HBO/ HTS

Stages en werkervaring: Ondernemer
Zelfstandig, Den Haag
Als ondernemer ben ik trainer, coach, verandermanager voor alle vraagstukken die liggen op
het gebied van missie, visie en strategie. Accent ligt op het vlak van facilitair management waar
de klantgerichtheid een belangrijk onderdeel is. Ik heb een aantal mooie projecten mogen
bedenken, uitwerken en uitvoeren. Hieronder een aantal;
· UWV, interne‑servicedesk optimaliseren
· Gemeente Tilburg, ontwikkeling FM‑organisatie
· GGZ Ipse de bruggen, ontwikkeling idee management binnen de organisatie
· Gemeente Hollands Kroon, ontwikkeling FM‑organisatie
· GGZ Parnassia, ontwikkeling interne‑servicedesk
· Heerema, begeleiding en uitvoering bedrijfsplan FM
· Gemeente Rotterdam, klantgerichtheid binnen de afdeling jeugdzorg
· RVO, hospitality programma ontwikkelt en uitgevoerd voor het facilitair bedrijf
Daarnaast ben ik adviseur voor de Horeca en werk ik samen met een aantal Horecamakelaars in
de regio Zuid‑Holland. Ik verzorg voor deze partijen bedrijfswaardebepaling,
huurwaardebepalingen en verkoopadviezen. Ook ontwikkel ik tools voor de
officewerkzaamheden voor hen. Daarnaast begeleid ik horecaondernemers met het schrijven
van het businessplan en begeleiding tot en met de financiering. Ook na de financiering ben ik
de ondernemer te hulp zoals bij de aanvraag voor de gemeentelijke horecavergunningen en
diverse tools voor de bedrijfsvoering. Ik ben inmiddels bij aantal bancaire instellingen
intermediair. Bij Qredits ben ik naast intermediair ook coach voor startende als ook
ervaren horecaondernemers. Dit is op het gebied van verbetering van onderneming en
uitbouwen van de business. Ik heb hiervoor ook een aantal rekenmodellen ontwikkelt.
mrt 2012 - heden
Hoofd Services
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties, Den Haag
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de servicedesk en bureau vervoer. Ik had de
verantwoordelijkheid voor de samenvoeging en inrichting van een professionele en moderne
Servicedesk voor twee departementen. Omdat ik het continue ontwikkelen van mensen
belangrijk vind, heb ik een Servicedesk Academy opgezet. Dit was een interne opleiding voor de
servicedeskmedewerkers. De academy ging over communicatie in de breedste zin van het
woord. De onderdelen waren gesprekstechnieken, houding en gedrag en samenwerken. Als de
deelnemers met goed gevolg de opleiding hadden afgerond kregen zij een diploma
mbo‑niveau 4. Dit traject kende een win‑win voor zowel de organisatie als de klant. De
medewerkers werden getraind voor de gesprekken die zij dagelijks moesten voeren en werden
daar zeer bedreven in. Hierdoor werden de interne en externe klanten veel beter geholpen en
er werden minder fouten gemaakt. In het verlengde hiervan is door de stichting ITO
(instituut telecomorganisaties) de servicedesk gecertificeerd. Stichting ITO heeft als missie dat
zo veel mogelijk bedrijven en instellingen kwalitatief hoogstaande service leveren die voldoet
aan de norm van de kritische klant. Kern daarbij is de manier waarop organisaties de interactie
met klanten invullen, zowel kwalitatief (zoals de wijze van bejegening, inhoudelijke correct en
omgaan met emotie) als kwantitatief (zoals tijdig, volledig, transparant en duidelijk). Als eerste
servicedesk binnen de Rijksoverheid volgde in 2011 de certificering met het ITO keurmerk. En in
2012 wederom de normen behaald en het ITO keurmerk gekregen.
Naast de servicedesk viel ook bureau vervoer onder mijn verantwoordelijkheid. Binnen dit
bureau vielen de volgende onderdelen; Trein‑ en vliegtickets voor ambtenaren; Auto met
chauffeur voor de politieke en ambtelijk top; Taxidiensten. Innovaties die ik hier heb
doorgevoerd zijn: digitalisering van de processen met als gevolg efficiëntere werkprocessen.
Diverse rijopleidingen vorm gegeven in samenwerking met de markt en met politieacademie. In
deze functie was ik ook verantwoordelijk voor een aantal soft service contracten.
apr 2003 - mrt 2012
Locatie manager Bedrijfscatering
HCS (Compass Group), Den Haag
Verantwoordelijk voor de bedrijfscatering van het ministerie van Binnenlandse Zaken en
ministerie van justitie. Aansturing van circa 45 FTE. Werkzaamheden waren de gebruikelijke
cateringdiensten, zoals vergaderservice, bedrijfsrestaurant en events.

Opleidingen en cursussen: Middelbare Detailhandelschool
Den Haag
Ondernemersdiploma
1987 - 1989
H.A.V.O.
Den Haag
1983 - 1984
M.A.V.O.
Den Haag
1978 - 1982

Overige informatie:

Rijbewijs: Geen

Eigen vervoer: Nee

Persoonlijke eigenschappen: Visie op bedrijfsvoering‑ en facilitaire vraagstukken —> omgezet in daadwerkelijke
actieplannen.
Mensen en teams stimuleren in ontwikkeling zodat zowel mens als organisatie beter worden.
In staat om abstracte informatie te modelleren en in te zetten voor verbetering van (horeca)
bedrijfsvoering
Out of the box denker.

Hobby's en interesses: Koken, eten en drinken

Gewenste contractvorm: Fulltime

Reageren op dit CV